Müzik çalar

20 Nisan 2018 Cuma

ETKİNLİK PLANI

Etkinliğin Adı: Duygulu Astronot!!
Etkinliğin Çeşidi: Türkçe-Drama- Sanat, Bireysel ve Büyük Grup Etkinlik
Etkinlik Uygulanış Tarihi:
Yaş Grubu: 
Sınıf Mevcudu: 
Kazanım ve Göstergeler:
Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Nesne /durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler. ( Göstergeleri: Nesne/varlığın adını, kullanım amaçlarını söyler. )
Sosyal-Duygusal Gelişim Alanı:
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar. (Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini ve sonuçlarını söyler. )
Dil Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve bileşik cümle kurar. Cümlelerin ögelerini doğru kullanır.)
Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil ve olumsuz yapıları kullanır.)
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Konuşmayı başlatır, sürdürür, sonlandırır. Konuşma sırasında göz teması kurar.)
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.)
Kazanım 7: Sözel yönergeleri yerine getirir. (Göstergeleri:  Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar ve sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler. Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.)
Motor Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketi yapar. ( Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür, koşar. )
Kazanım 4: Küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar.( Göstergeleri: Malzemeleri keser.)
Materyaller:  astronot maketi, duygu maskeleri, astronot kalıpları, boya kalemleri
Sözcükler: Astronot, uzat gemisi,
Kavramlar: Duygular (mutlu, üzgün, şaşkın, kızgın…)
Öğretim Süreci: Öğretmen elinde kartondan yapılmış astronot ile çocukların karşısına geçer, astronotu ayakta duracak ve tüm çocuklar görecek şekilde yanına koyar. Elinde maskelerin içinde bulunduğu torba ve oyuncak ayı vardır. Öğretmen dikkat çekmek için parmak oyunu yapar. Bir süre astronotu incelemelerine izin verdikten sonra çocuklardan neden astronotun yüzü olmadığı sorusunun gelmesini bekler veya öğretmen astronotun ne hissettiğini anlayıp anlamadıklarını sorar. Çocukların cevaplarını değerlendirir.

Daha sonra elindeki oyuncak ayı çocuklardan birine atacağını, oyuncak ayıyı alan çocuğun elindeki torbada bulunan maskelerden birini alacağını söyler. İlk çocuğa oyuncağı atar ve torbadan bir maske seçmesini, astronotun yüzüne takmasını ister. Çocuk yerine geçtikten sonra oyuncağı başka bir arkadaşına atmasını ister. Oyuncak elinde olan çocuğa astronotun yüzünden ne anlam çıkardığını, bu astronotun ne hissediyor olabileceğini sorar. Bu şekilde soruya cevap veren çocuk oyuncak ayı kime atarsa öğretmen ona sorularını yöneltir ve cevaplarını pekiştirir.

Çalışma korku, şaşkın, kızgın ve mutlu, meraklı, heyecanlı, üzgün duygularını ifade eden maskelerin aatronotun yüzüne takılması; aatronotun bu duygularına neden olabilecek durumların neler olabileceğinin tartışılması şeklinde devam eder.

Tüm maskeler bittikten ve duygu durumları tartışıldıktan sonra; öğretmen tüm gruba astronotun yüzüne hangi maskeyi takarsa, o duyguyu ifade eden bir pozisyon almalarını söyler. Sırasıyla astronotun yüzüne maskeleri takar ve çocukların yüz veya vücutlarıyla astronotun duygusunu canlandırmalarını bekler. Çocuklardan birini astronotun yanına çağırır ve neden böyle hissettiğini arkadaşlarına söylemesini ister.

Öğretmen “bakalım bizim astronotun başına bugün neler gelmiş, neler hissetmiş?” diyerek bir giriş yapar. Önce birlikte astronota bir isim bulunur. Daha sonra öğretmen “ …adında bir astronot varmış. Günlerden bir gün… Astronot yaşadığı uzay gemisinin penceresinde (bu arada üzgün maskeyi kedinin yüzüne takar) oturuyormuş. …astronot nasıl görünüyormuş…” şeklinde çocukları sözleriyle ve duruma uygun maskeleri takarak hikâye oluşturmaya yönlendirir. Çalışmanın sonunda oluşturulan hikâye yüksek sesle okunur. Çocuklarla birlikte en güzel yüz ifadesinin/duygunun hangisi olduğu kararlaştırılarak astronotun yüzüne takılır ve bir köşeye kaldırılır.
Sanat etkinliğine geçilir. Astronot maketleri öğrencilere dağıtılır. Çocuklar maketleri kesip süsledikten sonra duygu şeridi yaptırılır ve maketin yüz kısmına takılır. Hareketli duygu maket yapılır.
Değerlendirme Soruları:
Daha önce astronot gördünüz mü?
Astronot olmak isteyen var mı?
Hikâyemizdeki astronotun yerinde olsaydınız ne yapardınız?
Astronotlar uzayda ne yaparlar?
Hareketli duygu maketlerini sevdiniz mi?
Duygu maketi yaparken zorlandınız mı?
Şuan nasıl hissediyorsunuz?
İnsanlar neden mutsuz olurlar?
İnsanlar neden mutlu olurlar?
Okula gelirken mutlu mu mutsuz muydun?
Daha önce şaşkın olduğun bir an oldu mu?

Uyarlama;


Aile katılımı: 


Duygularım Etkinlik Değerlendirmesi:










Ek1 Hikâye Öncesi Etkinlik (parmak oyunu)
Kim mutlu, kim mutsuz,
Hep beraber çırpalım ellerimizi (Eller önde çırpılır)
Kim mutlu, kim mutsuz,
Hep beraber sallayalım başımızı (Baş iki yana sallanır)
Kim mutlu, kim mutsuz,
Hep beraber tutalım belimizi (Eller bele konur)

EK2
astronot kalibi.cartoon ile ilgili görsel sonucu
Link: https://www.google.com.tr/search?q=astronot+kalibi.cartoon&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=nuY91zg4vpIkmM%253A%252CFV42rr7RZi36DM%252C_&usg=__RHwzsHZiRo8hPNM-ihpTJclLWXY%3D&sa=X&ved=0ahUKEwiV8KaUxMnaAhXLDsAKHVs6ASUQ9QEIKjAA#imgrc=-B1AKjtyne4fqM:
                                                 
Bu sayfadaki Emel Hoca'nın etkinliğinden faydalandım. https://www.okuloncesi.net/forum/konu/tuerkce-etkinlik-plani-duygular.11149/


Bu etkinliği geçen hafta uyguladım. Öğrencilerim 5 yaş oldukları için duyguları genel olarak zaten biliyorlar ben de duyguları anlatmaya yönelik değil de pekiştirmeye yönelik etkinlik yapmak istedim. EK 2' deki astronotu A3 kağıdına çıkartın ve kartondan maketini yapın. Astronotun kafasına uygunda plastik tabaklardan duygu maskeleri yaptım. Çocuklarla keyifle duyguları canlandırdık. Yaptığımız etkinliğin resmini çekemediğim için anlatmak istiyorum. Hareketli duygulu astronot yaparken de bu kalıbı kulandım. Arkalı önlü her çocuğa iki tane astronot kalıbı verdim kesitler (bu kalıplar el büyüklüğünde olacak şekilde çıktı alın.), süslediler sonra astronotun ön kısım kafasını yuvarlak çizgiden kestik. Önceden hazırladığım karton şeritleri çocuklara verdim (şeritler kafanın büyüklüğüne uygun olmalı) biz 4 tane temel duyguyu çizdik kağıtlara siz isterseniz arttırabilirsiniz. Sonra kalıpları birleştirip şeritleri de geçirip yapıştırdık.

Anne ve Babalarımız çocuklarınızla kaliteli zaman geçirmek isterseniz siz de bu hareketli astronotlardan yapabilirsiniz. Örnek olarak arama motoruna hareketli sanat etkinlikleri yazmanız yeterli.       
                                                                                                                                    Kolay Gelsin :)
               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder