Müzik çalar

18 Nisan 2018 Çarşamba

Etkinlik Planı


Etkinliğin Adı: MARAKASIM
Etkinliğin Çeşidi: Bütünleştirilmiş, Müzik, Sanat Etkinliği (Bireysel ve Büyük Grup Etkinliği)
Etkinlik Uygulanış Tarihi: 
 Yaş Grubu: 
Sınıf Mevcudu: 
Kazanım ve Göstergeler:
Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Nesne /durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Sosyal-Duygusal Gelişim Alanı:
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
Kazanım 7: Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler. (Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
Dil Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Sesleri ayırt eder. (Göstergeleri: Verilen sese benzer sesler çıkarır.)
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır; sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)
Kazanım 7: Sözel yönergeleri yerine getirir. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. )
Motor Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketi yapar. ( Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. )
Kazanım 4: Küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar.( Göstergeleri: Malzemeleri keser. Nesneleri kopartır/yırtar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.)
Materyaller: köpük bardak, süs malzemeleri, tel ve arpa şehriye nohut,
Sözcükler: Marakas
Kavramlar: 

Öğretim Süreci: Çocuklar ile beraber nefes açma çalışması yapılır. Daha sonra meyveleri seviyorsan alkışla şarkısı müzik eşliğinde söylenir ve dans edilir. Marakas yapımına geçilir. Öğretmen gösterip yaptırma tekniğini kullanarak marakası yaptırır. Marakas yapımı bittikten sonra marakası salla şarkısı eşliğinde dans edilir. Marakaslar ritme uygun sallanmaya çalışılır. Meyveleri seviyorsan alkışla şarkısında marakas kullanılarak ritim tutturulur. Çocuklardan şarkının alkışla kısmında marakası sallamaları istenir.
Değerlendirme Soruları:
Hangi şarkılarda dans ettik?
Dans ederken ne hissettiniz?
Marakas yapımında hangi malzemeleri kullandık?
Marakası yaparken zorlandınız mı? Neden?
Marakasla ritim tutarken zorlandınız mı?

Marakasım Etkinlik Değerlendirmesi:





Ek1 Nefes Açma Çalışma Metni (Alıntıdır)
Eğitimci ve çocuklar ayakta durarak bir daire oluştururlar. Eğitimci çocuklara “şimdi size Belce adında bir kız çocuğunun doğum gününü anlatacağım” der.
Belce her çocuk gibi, her yıl doğum gününü heyecanla beklermiş. Bu yıl da doğum günü gelmeden hazırlanmaya başlamış. Birkaç arkadaşını çağırmış, annesinden bir pasta yapmasını istemiş, evi süslemek için izin almış.
Doğum günü sabahı neşe ile yataktan kalkmış. Kollarını kocaman açarak gerinmiş (eğitimci çocuklara model olur, çocuklardan kollarını açarak gerinmelerini ister.) Camdan dışarı baktığında kış olmasına rağmen güzel bir hava olduğunu görmüş. Hemen koşup pencereyi açmış ve içeri giren havayı derin derin koklamış (eğitimci model olarak çocukların 5 –6 kez derin nefes almasını sağlar)
Sonra elini yüzünü yıkamış, giyinmiş ve koşarak annesinin yanına gitmiş, (çocukların yerlerinde koşma hareketi yapmaları sağlanır) Kahvaltısını yaptıktan sonra annesiyle birlikte evi süslemeye başlamışlar. Önce kocaman balonlar şişirmişler eğitimci çocuklara “Haydi bizde balon şişirelim” der. Yanaklar şişirilerek balon şişirme taklidi yapılır. O sırada eğitimci “pıssst” diye ses çıkarır. “Eyvaah balonumuz söndü, galiba patlak.” Çocuklarla birlikte nefesleri yettiği sürece fıss sesi çıkarılır. “Haydi, yine şişirelim,” şeklinde bu çalışma birkaç kez tekrar edilir. Belce sarı, yeşil, kırmızı, mor renk balonlar şişirmiş Bu balonları asmaya karar vermiş. Balonları ayağının ucunda yükselerek çok yükseğe asmaya başlamış. Haydi, bizde balonlarımızı asalım. (çocukların kollarını yukarıya kaldırarak, mümkün olduğu kadar yükseğe uzanmaları sağlanır.)
Tam evi süslemeyi bitirmişler ki, o sırada kapı zili çalmış (çocuklarla birlikte kapı zili çalma taklidi yapılır) Gelenler Belce’nin arkadaşlarıymış. Belce onları görünce çok sevinmiş. Volkan ona bir demet çiçek getirmiş. Belce çiçeği çok beğenmiş ve hemen koklamış, arkadaşlarına da koklatmış. “siz de koklamak ister misiniz?” ( Hep birlikte çiçek koklama taklidi yapılır) Çiçeği vazoya koyduktan sonra sıra pastaya gelmiş. Annesi üzerinde altı tane mum olan bir pasta getirmiş. Çocuklar mumları üflemeye başlamışlar. (mum üfleniyor gibi yapılır) Ama o da ne! Ne kadar uğraşsalar mumlar sönmüyormuş. Haydi, bizde onlara yardım edelim, daha hızlı üfleyelim. Yine sönmedi. O sırada çocuklar Belce’nin annesinin onlara şaka yaptığını anlamışlar, bu mumlar sönmeyen mumlarmış. Herkes neşe içinde gülmeye başlamış.
Pastalarını yedikten sonra oyunlar oynamışlar. En çok da trencilik oyunu hoşlarına gitmiş. Biz de oynayalım mı? (Oynarken birlikte çuf çuf çuf... Sesleri çıkartılır)
Gün çok çabuk bitmiş ve akşam olmuş. Belce bu güzel doğum günü için annesine ve arkadaşlarına çok teşekkür etmiş. Çocuklar el sallayarak birbirlerine veda etmişler ve herkes evine gitmiş. Belce şimdiden bir sonraki doğum gününün ne zaman geleceğini merak etmeye başlamış.




Yine öğrencilerimin çok severek katıldığı etkinlikle geldim. Etkinlikte marakası nasıl yapacağınız size kalmış ama ben pet bardaklar ve tarihi geçmiş baklagilleri kullandım çokta güzel oldu. Etkinlikte kullandığım şarkıları video paylaşım platformlarında rahatlıkla bulabilirsiniz. Nefes Açma hikayesini çok değerli bir siteden aldım. Çok teşekkür ediyorum siteye bize bu tarz yararlı bilgiler de kaynak oluyorlar.

link: https://www.okuloncesi.net/forum/konu/nefes-acma-calismasi-1.9666/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder