Müzik çalar

17 Nisan 2018 Salı

Etkinlik Planı


Etkinliğin Adı: Haritamızz
Etkinliğin Çeşidi: Bütünleştirilmiş, Türkçe-Sanat-İlköğretime Hazırlık Etkinliği
Etkinlik Uygulanış Tarihi: 
Yaş Grubu: 
Sınıf Mevcudu: 
Kazanım ve Göstergeler:
Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Nesne /durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Harita ve krokiyi kullanır. )
Sosyal-Duygusal Gelişim Alanı:
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
Kazanım 7: Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler. (Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
Dil Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 7: Sözel yönergeleri yerine getirir. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
Motor Gelişim Alanı:
Kazanım 4: Küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar.( Göstergeleri: Malzemeleri keser. Nesneleri kopartır/yırtar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)
Materyaller: Beyaz ve kahverengi karton, boya kalemleri, renkli kâğıtlar,
Sözcükler: Harita, define, 
Kavramlar:
 Öğretim Süreci: Çocuklara haritalar hakkında bilgi verilir.  Hazırlanan slâyt gösterilir, görüş alışverişinde bulunulur. Çocuklara “ Şimdi bizde hep beraber define haritası oluşturacağız” denir. Çocuklara katonlarını çizim yapmadan önce define haritasına benzetmek için yıpratmamız gerektiği söylenir. Buruşturmaları, havaya atıp, utmaları istenir. Çocuklar kartonlara istedikleri bir mekânı çizerler. Hep beraber yere oturulur. Çizilen resimler ters şekilde konur. Çocuklar, teker teker resim seçip hikâye oluşturulur. Daha sonra resimler büyük kartona oluşturulan sıraya göre yapıştırılır.
Değerlendirme Soruları:
Betimleyici Sorular:
Size izlettiğim sunu ne hakkındaydı?
Çizdiğiniz resimleri hangi amaç için çektik?
Resimlerle ne oluşturduk?
Etkinliğimizde hangi malzemeleri kullandık?
Duyuşsal Sorular:
Kendi define haritanızı oluşturmak nasıl hissettirdi?
Eğer ormanda kaybolsaydınız nasıl hissettirirdi?
Oluşturduğumuz hikâyeyi beğendiniz mi?
Hikâye oluşturmak zor muydu?
Zorsa, zor olan neydi?
Kazanımlara Yönelik Sorular:
Haritaları oluştururken hangi malzemeleri kullandık?
Haritalar hangi amaçlarla kullanılır?
İnsanlar haritalara neden gereksinim duymuşlar?
Yaşamla İlişkilendirme Soruları:
Daha önce harita gördünüz mü?
Daha önce gemiye bindiniz mi?
Uyarlama:

Etkinlik Değerlendirmesi:                      






EK 1 POWER POİNT HARİTALAR    

https://drive.google.com/file/d/16wVeoz9TuSkJ3jExfBCeAeNK4mGjwnHQ/view?usp=sharing


Bu etkinliği kendimi sınıfta uyguladım çocuklar çok sevdiler. Tek sorun kalabalık sınıfta hikaye oluşturmak uzun sürdü. Birde bu etkinlik en iyi 5 yaşta uygulanır eğer 4 ya da 3 yaşa uygulayacaksanız üzerinde değişiklikler yapın derim. Power Point linkini bıraktım ordan bakıp örnek 
alabilirsiniz. Eğer indirebilirseniz indirin. Kendi oluşturduğum haritayı da eklemek istedim. Bu harita kese kağıdından yapıldı. Çok değerli Çocuk Edebiyatı yazarlarımızdan olan  Tülin Kozikoğlu' nun "Yaratıcı Yazı" Eğitiminde yapmıştık. :)

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder