Etkinliğin Adı: Haritamızz
Etkinliğin Çeşidi: Bütünleştirilmiş, Türkçe-Sanat-İlköğretime Hazırlık Etkinliği
Etkinlik Uygulanış Tarihi:
Yaş Grubu:
Sınıf Mevcudu:
Kazanım ve Göstergeler:
Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 1:
Nesne /durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken
nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 10: Mekânda konumla
ilgili yönergeleri uygular. (Göstergeleri: Harita ve
krokiyi kullanır. )
Sosyal-Duygusal Gelişim Alanı:
Kazanım
3: Kendini
yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu,
düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
Kazanım 7: Bir işi veya görevi başarmak
için kendini güdüler. (Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe
başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
Dil Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 7: Sözel yönergeleri yerine getirir.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izlediklerini
açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar. )
Motor Gelişim Alanı:
Kazanım 4: Küçük kas
kullanımını gerektiren hareketleri yapar.( Göstergeleri: Malzemeleri keser. Nesneleri kopartır/yırtar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)
Materyaller: Beyaz ve kahverengi
karton, boya kalemleri, renkli kâğıtlar,
Sözcükler: Harita, define,
Kavramlar:
Öğretim
Süreci: Çocuklara haritalar hakkında bilgi verilir. Hazırlanan slâyt gösterilir, görüş
alışverişinde bulunulur. Çocuklara “ Şimdi bizde hep beraber define haritası
oluşturacağız” denir. Çocuklara katonlarını çizim yapmadan önce define haritasına benzetmek için yıpratmamız gerektiği söylenir. Buruşturmaları, havaya atıp, utmaları istenir. Çocuklar kartonlara istedikleri bir mekânı çizerler. Hep
beraber yere oturulur. Çizilen resimler ters şekilde konur. Çocuklar, teker
teker resim seçip hikâye oluşturulur. Daha sonra resimler büyük kartona
oluşturulan sıraya göre yapıştırılır.
Değerlendirme
Soruları:
Betimleyici
Sorular:
Size izlettiğim sunu ne
hakkındaydı?
Çizdiğiniz resimleri hangi amaç
için çektik?
Resimlerle ne oluşturduk?
Etkinliğimizde hangi malzemeleri
kullandık?
Duyuşsal
Sorular:
Kendi define haritanızı
oluşturmak nasıl hissettirdi?
Eğer ormanda kaybolsaydınız
nasıl hissettirirdi?
Oluşturduğumuz hikâyeyi
beğendiniz mi?
Hikâye oluşturmak zor muydu?
Zorsa, zor olan neydi?
Kazanımlara
Yönelik Sorular:
Haritaları oluştururken hangi
malzemeleri kullandık?
Haritalar hangi amaçlarla
kullanılır?
İnsanlar haritalara neden
gereksinim duymuşlar?
Yaşamla
İlişkilendirme Soruları:
Daha önce harita gördünüz mü?
Daha önce gemiye bindiniz mi?
Uyarlama:
Etkinlik Değerlendirmesi:
EK 1 POWER POİNT HARİTALAR
https://drive.google.com/file/d/16wVeoz9TuSkJ3jExfBCeAeNK4mGjwnHQ/view?usp=sharing
Bu etkinliği kendimi sınıfta uyguladım çocuklar çok sevdiler. Tek sorun kalabalık sınıfta hikaye oluşturmak uzun sürdü. Birde bu etkinlik en iyi 5 yaşta uygulanır eğer 4 ya da 3 yaşa uygulayacaksanız üzerinde değişiklikler yapın derim. Power Point linkini bıraktım ordan bakıp örnek
alabilirsiniz. Eğer indirebilirseniz indirin. Kendi oluşturduğum haritayı da eklemek istedim. Bu harita kese kağıdından yapıldı. Çok değerli Çocuk Edebiyatı yazarlarımızdan olan Tülin Kozikoğlu' nun "Yaratıcı Yazı" Eğitiminde yapmıştık. :)
https://drive.google.com/file/d/16wVeoz9TuSkJ3jExfBCeAeNK4mGjwnHQ/view?usp=sharing
Bu etkinliği kendimi sınıfta uyguladım çocuklar çok sevdiler. Tek sorun kalabalık sınıfta hikaye oluşturmak uzun sürdü. Birde bu etkinlik en iyi 5 yaşta uygulanır eğer 4 ya da 3 yaşa uygulayacaksanız üzerinde değişiklikler yapın derim. Power Point linkini bıraktım ordan bakıp örnek
alabilirsiniz. Eğer indirebilirseniz indirin. Kendi oluşturduğum haritayı da eklemek istedim. Bu harita kese kağıdından yapıldı. Çok değerli Çocuk Edebiyatı yazarlarımızdan olan Tülin Kozikoğlu' nun "Yaratıcı Yazı" Eğitiminde yapmıştık. :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder