Müzik çalar

19 Mayıs 2018 Cumartesi

etkinlik planı.... (Mahremiyet eğitimi)

Etkinliğin Adı: Kırmızı Çizgi
Etkinliğin Çeşidi: Bütünleştirilmiş, Türkçe-Sanat Etkinliği, Bireysel ve Büyük Grup Etkinlik
Etkinlik Uygulanış Tarihi:
Yaş Grubu: 5 yaş
Sınıf Mevcudu:
Kazanım ve Göstergeler:
Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 1: Nesne /durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler. Gerçek durumu inceler, tahmini ile karşılaştırır.)
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Göstergeleri: Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
Sosyal-Duygusal Gelişim Alanı:
Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
Dil Bilişsel Gelişim Alanı:
Kazanım 3: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. (Göstergeleri: Düz cümle, olumsuz cümle, soru cümlesi ve bileşik cümle kurar. Cümlelerin ögelerini doğru kullanır.)
Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil ve olumsuz yapıları kullanır.)
Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri: Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler. Konuşmayı başlatır, sürdürür, sonlandırır. Konuşma sırasında göz teması kurar.)
Kazanım 7: Sözel yönergeleri yerine getirir. (Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar ve sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler. )
Motor Gelişim Alanı:
Kazanım 4: Küçük kas kullanımını gerektiren hareketleri yapar.( Göstergeleri: Malzemeleri keser. Nesneleri kopartır/yırtar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)
Özbakım Beceri Alanı:
Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Göstergeleri: Tehlikeli olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir. Tehlikeli olan durumlardan, kişilerden, alışkanlıklardan uzak durur. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım ister.)

Materyaller:
Kırmızı Çizgi kitap,  çalışma kâğıdı, Kız ve Erkek Çocuk resimleri,
Sözcükler:
Özel bölge, iyi dokunuş, kötü dokunuş
Kavramlar:
Mahremiyet Eğitimi

Öğretim Süreci:
Etkinliğe bilmeceler sorularak başlanır. Kırmızı çizgi kitabı okunur. Kitap hakkında konuşulur. Özel bölgeler nelerdir net şekilde açıklanır. Kötü dokunuş, iyi dokunuş nedir anlatır. Çalışma sayfaları verilir. kuklalar yapılır. Bittikten sonra tekerlemeye geçilir. Tekerleme hareketler eşliğinde yapılır.

Değerlendirme Soruları:
Hayatınızdaki kırmızı çizgileriniz nelerdir?
Bu etkinlikten neler öğrendik?
Kötü dokunuşla iyi dokunuş arasında fark nedir?

Kırmızı Çizgi Etkinlik Değerlendirmesi:





Ek1 Hikâye Öncesi Etkinlik Bilmeceler
Sevgiyle okşar bizi, hiç istemez üzülmemizi.
Bir yerimiz acısa, sevgiyle kucaklar bizi.
(Anne)

Bulutlar kucaklaştı,
Şıpır şıpır damladı,
Yeryüzü ıslandı.
(Yağmur)

Ek2 Kırmızı Çizgi Kitabı











Ek3 Çalışma Kağıtları




                  


                                          















EK4 TEKERLEME
Ben bir çocuğum, bu da benim vücudum.
Bu benim ağzım, bu benim burnum, bu benim gözlerim,
 Bu benim ellerim, bu benim ayakkalarım.
Bir de benim özel bölgelerim var, bunlar benim özelim.
Dokunmak isteyene dur!
(göğüsler gösterilir) durr
Diğer özel bölgeler gösterilir durrr. 


Merhabalar uzun zamandır yoktum yine çok önemli bir konuyla geldim. Şuan çocuklarımıza 
belkide anlatmamız gereken, onların kendilerini bir nebze de olsa korumalarını sağlayacağımız bir konu Mahremiyet Eğitimi (Özel Bölgelerimizi anlatmak) Çocuklarımıza lütfen özel bölge bilinci verelim. kendisinin  özel bir varlık olduğunu, özel bölgeleri olduğunu, kimsenin o bölgelere dokunmaması gerektiğini (anne- babalar çocuğun bakımı hariç, anne baba gözetiminde doktorlar hariç) iyi dokunuş nedir, kötü dokunuş nedir anlatalım. Her ne olursa olsun ne yaşanmış olursa olsun anne babasının onun yanında olacağının güvencesini çocuklarımıza hissettirelim.Tabi özel bölgeleri gösterirken çocuğumuzun üstünde değil bir ayıcık ya da oyuncak bebek üstünde gösterelim. Bu kullandığım kitapta ebeveynlere de çok güzel direktifler veriyor kitap sonrası etkinlikler var. Sizden ricam bu etkinliği yapmadan mahremiyet eğitimi nedir ve nasıl verilmelidir biraz araştırmanız. Şimdiden kolay gelsin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder